Magyar őstörténet

 

Újdonságok a honlapon
 
Eredetünk
 
Ajánló
 
Impresszum
 
Szerkesztő
 
Látogatók
Indulás: 2007-08-20
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2014. december

 

Delibeli József: Felülvizsgáltam Csallány Dezső rovás olvasatait

Szkíták és rómaiak

Ősi gének  (alul magyarul)

 

19 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
2014.12.31. 21:32
Botond

Szeretném felhívni a figyelmet Krizsa Kati honlapjának legutóbbi hozzászólására, elég jól elmagyarázza, mi is a baj a nyelvcsaládokra alapozott nyelvészettel:

http://www.gyoknyelveszet.gportal.hu/gindex.php?pg=36119450

 

2014.12.31. 18:41
Krizsa

Kösz, Feri! Boldog Újévet Kívánok.

2014.12.30. 17:56
Ferenc

De nem ám!

Nincs itt, e honlapon, semmi, de semmi hiábavalóság! :)

Az egyik legjobb háttértár, hogy a gyökereink mindig a földben maradjanak. Akkor is, ha a nyelvi és lelet gazdagság esetleg némelyikünket kissé messzire is ragadtatna. Köszönöm a bíztatást.

Isten áldja és tartsa egészségben az Imrét is (: a tóthot :) és a háttérországát, a tiszai Máriát!

A viszontlátás reményében (2015-ben már mindenképpen): Ferenc

2014.12.30. 15:28
Botond

Kedves Feri!

Nagyon szépen köszönöm ezt a hihetetlenül gazdag összeállítást, gratulálok hozzá!

Tudjuk mindketten, magyarnak lenni nem könnyű. Hirdetni az igazat, vállalása a vele járó bajoknak is. Számítanunk kell a gúnyolódásra, lejáratásra, rosszabb esetben még sötétebb dolgokra is. Amikor én elkezdtem közzétenni a magyar őstörténettel kapcsolatos gondolataimat, már tisztában voltam ezzel, de úgy döntöttem, vállalom. Nyilván, te is így döntöttél, ezért lehetünk mi most ketten közös nevezőn.

Tekintve hogy nem vagyok se régész se történész, se író se nyelvész, nem gondoltam soha azt, hogy én leszek majd az, aki a magyar történelmet a fejéről a talpára állítja. Mindössze abban bíztam, hogy akadnak még ebben a hazában jóakaratú, nálam nagyobb lehetőségekkel rendelkező emberek is, akik megértik a lényeget, és tovább viszik ezt a zászlót.

Áldott emlékű Varga Csaba volt az első, aki felfedezte ezt a szándékot, és most a te előadásodból is arra következtetek, hogy nem dolgoztam hiába!

Kedves Feri!

A Jóisten megáldjon, és adjon még nagyon-nagyon sokáig energiát is ahhoz, hogy ezt a munkádat folytathasd!

Barátsággal:

Imre

2014.12.30. 14:56
Ferenc

Kedves Kati!

Lenyügöző a munka, amit elvégeztél. S egyre világosabb a kifejtés. :) Fogadd őszinte elismerésem (főként a kitartásodért)

A csillagászati újév hajnalán, s a naptári óév alkonyán jókívánságaim mellett ajánlom figyelmetekbe az óévi utolsó Hétvezér Estéjére készített összefoglaló diasorozatomat. Nem bizonyítani bármit is, csupán elgondolkodni könnyedén azokon, amik évek alatt itt is felhalmozódtak a honlapon és máshol.

Népek és Emberek (némi Körmagyaros ősszefoglalóval a bevezetőjében)

Ferenc

 

 

2014.12.30. 05:38
Botond

"Még újabb észrevétel: "Dr. Pinhasi és társai kimutatták, hogy e korban" [a bronzkorról van szó] "hirtelen változás történt az emberek DNS-sében is. A magyar Nagyalföldre új népesség érkezett, és Dr. Pinhasi úgy véli, hogy ezek észak-eurázsiaiak voltak." Tehát a bronzkorban normann-finnugor-szamojéd-jakut féle emberek érkeztek hozzánk, de erre semmi bizonyíték sincs, hiszen arról nem írnak, csak a tudós "úgy véli". Hogy miért nem hottentották, vagy dél-európaiak, vagy amerikai indiánok, azt nem indokolja."

Nem tartom kizártnak, hogy itt az R1A jelzőről van szó, ami mások szerint éppenhogy kárpát-medencei eredetű. Ezért lenne jobb, ha az ilyen cikkekben megadnák a konkrét adatokat is.

2014.12.29. 17:49
Botond

Vigyázni kell ezzel!

A nyolc sokkal több mint a semmi, és legalább tény, nem pedig hipotézis.

Éppen a hipotézisek hívei érvelnek ilyen módon:

Ha tíz, miért nem száz? Ha száz, miért nem ezer? Ha ezer, miért nem százezer, mert az sokkal pontosabb eredményt adna. Kétségtelen, de fizikailag egyelőre megvalósíthatatlan.

Ezen az alapon, ha ötmillió magyart megvizsgálunk, még mindig állíthatja valaki, hogy a másik ötmillió biztos nem olyan.

A genetikailag örökölt tulajdonságok gyors megváltozásának a kétségbevonásával egyetértek, és az "indoeurópai" gondolkodás megítélésében is.

2014.12.29. 17:15
varnaijanos

Ezzel az ősi génes cikkel megint ugyanaz a baj, mint általában a magukat tudósnak neveztető emberek írásaival: 8 emberi maradvány alapján azt állítják, hogy Európa népessége 3 ősre vezethető vissza? Bármely korszakát nézzük Európának, azért bőven nem 8 ember alkotta a földrész teljes népességét, még a jégkorszakok alatt sem.

Másik észrevétel: "A bőrük és hajuk világosabb lett. Genetikai vonásokat vettek fel, melyek sajátosak voltak a környezethez, amelyben éltek. Például: az észak-európaiak magasabbra nőttek, mint a dél-európaiak." Ilyen változás a valóságban néhány évezred alatt sem történik. Gondoljunk csak bele, hogy az itthoni cigányság sok évszázados népkeveredés ellenére még ma is elég jól tartja az átlag európainál sötétebb, eredeti bőrszínét.

Viszont, a hidegebb környezethez jobban alkalmazkodó emberek hajlamosak észak felé, a meleget jobban kedvelők pedig dél felé vándorolni. Így tudtak elkülönülni nagyjából hasonló tulajdonságú, de genetikailag eléggé változatos embercsoportok egymástól.

Üjabb észrevétel: "A régészeti leletek kiértékelése nem elégséges annak eldöntéséhez, hogy a férfi házasságban élt-e a helyi földműves asszonnyal" "Az is lehetséges, hogy a férfi koponyája trófea volt" - Sajnos az "indoeurópaiak" csak így tudnak gondolkodni, ha az emberek nem éltek együtt, akkor megölték egymást.

Még újabb észrevétel: "Dr. Pinhasi és társai kimutatták, hogy e korban" [a bronzkorról van szó] "hirtelen változás történt az emberek DNS-sében is. A magyar Nagyalföldre új népesség érkezett, és Dr. Pinhasi úgy véli, hogy ezek észak-eurázsiaiak voltak." Tehát a bronzkorban normann-finnugor-szamojéd-jakut féle emberek érkeztek hozzánk, de erre semmi bizonyíték sincs, hiszen arról nem írnak, csak a tudós "úgy véli". Hogy miért nem hottentották, vagy dél-európaiak, vagy amerikai indiánok, azt nem indokolja.

2014.12.29. 16:06
Botond

Köszönet illeti Radics Gézát a fordításért, mert idehaza enélkül erről nem sokat olvashatnánk. (Bár többen lennének az ilyenek!)

A kommentárral viszont nem tudok mindenben egyetérteni.

Azt írja például, hogy az eredmények szerint "a szittyákat kell legkorábbi őseinknek tartani". Ez csak akkor lenne igaz, ha a bronzkorban, illetve a vaskor elején keletről beköltöző (valójában inkább viszatérő) népek beköltözése idején itt nem élt volna senki. De mint tudjuk, már akkor is létezett az őslakosság. Így a 2800 évvel ezelőtti gének az őslakók, és a be-, vagy visszaköltözők közös génjei voltak.

Nem értek egyet azzal sem, hogy most megint a sumeroktól kezdjük eredeztetni magunkat, mert ez egyrészt nem igaz, másrészt meg nem vezet sehová.

Az újkőkori délről beköltözők "gén-aránya" valóban majdnem tíz százalék a mai magyarságban, (igazából talán csak nyolc körül van,) de ha igaz az, amit ez a cikk állít, miszerint összesen három genetikai mutáció jellemzi az európaiakat, (így persze a magyarokat is,) akkor a másik kettő aránya még mindig több mint kilencven százalék! Miért foglakozunk akkor még mindig ezzel a "tízzel"? (Mert valakiknek ez a tíz a fontos, ezt azt hiszem nem kell magyarázni.)

Továbbá: még mindig nem tudom elfogadni, hogy ezek a déli bevándorlók a Közel-keletről jöttek volna, mert ennek semmi bizonyítékát nem láttam a mai napig sem. Korábban évtizedekig Anatóliáról beszéltek, amit igazolt is a régészet. Azt sem hiszem el, hogy a földművelésre vagy az állattenyésztésre ezek tanították volna meg az itt élőket.

Abban viszont igaza van, hogy az itt élők mindig beolvasztották a jövevényeket, de ez csak akkor képzelhető el, ha mindig is ők voltak többségben! Méghozzá meghatározó többségben.

2014.12.28. 18:33
swindlerhunter007

Ősi gének 

Ez Igen Gratulálok!

2014.12.28. 18:01
Botond

A génekről:

"Az emberek az Alföldön lóval vontatott kétkerekű targoncákon és kocsikon közlekedtek, és a 2,800 évvel ezelőtti génállomány azt mutatja, hogy a bronzkor népe kiegészült a vaskor népességével. E népesség közeli rokonságban áll a ma élő magyarokkal."

Ennyi szerintem bőven elég a" finnugor" honfoglalás cáfolatához.

2014.12.28. 17:32
Botond
2014.12.27. 11:42
varnaijanos

Szkíta kiállításról:

http://www.emberekaranyban.hu/

2014.12.26. 13:47
Botond
2014.12.22. 10:40
Krizsa

Kedves mindannyian, magyarok az egész világon! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

Szeretettel hívom vissza e nagyszerű, egyedülüllóan gazdag honlap valamikori összes résztvevőjét is, hogy eddig még sosemvolt sikereket érjünk el a közös célunkban. 

Most! A  2O15-ös Boldog Újesztendőben. Ámen.

 

2014.12.20. 17:39
swindlerhunter007

Kedves Imre, és kedves Olvasótársaim, de még kedves családtagjai is!

Kívánok mindannyiotoknak örömökben gazdag Karácsonyt, gyerekeknek, unokáknak sok sok ajándékot, egészséget, szüleiknek erőt hogy nemzetünk értékes utánpótlását biztosíthassák!

Kívánok egy 2015-ös békés, sikeres Újesztendőt is, mindannyiotoknak, és egész Magyarországnak!

2014.12.14. 09:49
Krizsa

Egy (rovás) íráskutatási szakkönyvre várok. Ez egy önálló szaktudomány, de ahhoz TANANYAG, kézikönyvek kellenének. Először is sorbavenni a világon fellelhető sokféle rovásírás BETŰ és jelkészleteit, külön külön. Természetesen ezekből csak azt, amit a könyv írója ismer, hiszen a többit nem tudhatja.

Aztán a megfejtés algoritmusait (módszertant) kell közölni. S ehhez én hozzáfűzném: amíg nem veszik figyelembe a gyöknyelvészet alapjait, addig lehetnek ugyan jó megfejtések is, de csak egyenként, szerencsés esetben - de rendszerszerűen nem. Az ékírások garantált megfejtéseit is csak a gyöknyelvészet bevonásával lehet majd várni. Csakhogy én egyedül nem vagyok képes még egy hatalmas tudományág alapjait kidolgozni és görgetni.  

2014.12.13. 16:01
Botond

Delibeli Józsefnek ezúttal is csak gratulálni lehet.

Megjelent a Múlt-kor.hu-n is egy idevágó cikk, amiből egyértelműen következik, hogy a rovásírást jelentéktelennek. vagy éppen nem létezőnek tekinteni ma már egyszerűen nem lehet. Tartok tőle, hogy az ott említett, közeljövőben megjelenő "hivatalos" mű ennek ellenére köti majd az ebet a karóhoz, így a Delibeli Józsefhez hasonló "amatőröknek" változatlanul meghatározó szerep jut ezen a téren a jövőben is. Sok sikert kívánok hozzá!

http://mult-kor.hu/titokzatos-orokseg-a-szekely-iras-kutatasanak-nehezsegei-20141210

 

2014.12.02. 07:43
Krizsa

Hatalmas, óriási és páratlanul értékes anyag gyűlt össze ezen a honlapon. Főleg a 7ooo éves KM rovás (ÍRÁSTÖRTÉNET), és a kb. 4ooo éves KM történelem témáiból. Nekem egyik sem a szakterületem, mert én (ITT) gyöknyelvész (összehasonlító történeti nyelvész) vagyok.

Javaslat: a meglevő anyagot dolgozzátok fel a művelt, érdeklődő, önállóan gondolkozó, de NEM írástörténészek és a NEM történészek számára. HOGY ÉRTSÉK!!  Mindezt abból a szempontból, hogy milyen genetikájú népességek - akik milyen nyelveket valószínű, hogy hordoztak - itt  a KM-ben

 legkevesebb 7ooo éve.

 
Tartalom

Nem lehet saját lovad? Nevelj virtuálisan ITT! Nevelj, versenyezz, licitálj szebbnél szebb lovakra!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG -A LEGINFORMÁLTABB ÉS LEGTARTALMASABB MAGYAR HONLAP AZ ÉNEKESNÕRÕL - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! Azaz... Hol a sapkája??? Ó jaj! Most mi lesz? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Ha te is szereted az Arrow sikersorozat elbûvölõ házaspárját látogass el az ország egyetlen Olicity rajongói oldalára!    *****    Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony    *****    VIDEOJÁTÉK HONLAP! Retro játékoktól, a legújabbakig! Friss újdonság: Call of Duty: WWII és WoW: Battle for Azeroth!    *****    Kapható a VÖRÖS HÓ címû regény. Kaland és rejtély az örök fagy birodalmában. VÖRÖS HÓ. Részletek a weboldalon!    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! De hova lett a sapkája??? Ó jaj! Elmarad a Mikulás-nap??? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Legfrissebb videojátékok, fõleg Warcraft és FPS játék hírek! Blog, Airsoft, Tech! Kattints ide!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Hová bújnak a virágmanók, ha elered az õszi esõ? Nem találjátok ki? Nyuszi mama majd elárulja! Gyertek a Mesetárba!    *****    Nálam nincsenek AKCIÓK, minden elemzés BECSÜLET KASSZÁS, az oktatás pedig INGYENES! Keress oldalamon!    *****    Bavaria 42 2018ban is várunk szeretettel mindenkit egy felejthetetlen tengeri vitorlás túrára! Vitorlás tudás nem szükséges!! Bavaria 42    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - HA ELSÕKÉZBÕL SZERETNÉL INFORMÁLÓDNI, AKKOR ITT A HELYED - LEGFRISEBB HÍREK, KÉPEK, CIKKEK!    *****    Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints    *****    Blog, Videojátékok, Szórakozás, Technika! Call of Duty: WWII és sok más!    *****    Légy te is egy Új Márka Elsõ tagjai között ahol Azonnali 28%haszonhoz juthatsz!Részletek:huncalifeandme@gmail.com